SBC Medical Group Holdings, Inc.

Board committees

SBC Medical Group Holdings, Inc.

Board committees

Board Committees

Audit

Compensation

Nominating and Governance

Audit

Compensation

Nominating and Governance

Fumitoshi Fujiwara

Ken Edahiro

Mike Sayama, Ph.D.

= Committee Chair

= Committee Member

Audit Committee

The purpose of the Committee is to oversee the Company’s accounting and financial reporting processes and the audit of the Company’s financial statements.

The primary role of the Committee is to oversee the financial reporting and disclosure process. To fulfill this obligation, the Committee relies on: management for the preparation and accuracy of the Company’s financial statements; both management and the Company’s internal audit department for establishing effective internal controls and procedures to ensure the Company’s compliance with accounting standards, financial reporting procedures and applicable laws and regulations; and the Company’s independent auditors for an unbiased, diligent audit or review, as applicable, of the Company’s financial statements and the effectiveness of the Company’s internal controls. The members of the Committee are not employees of the Company and are not responsible for conducting the audit or performing other accounting procedures.

Charter of the Audit Committee.pdf

Compensation Committee

The purpose of the Committee is to carry out the responsibilities delegated by the Board relating to the review and determination of executive compensation.

Charter of the Compensation Committee.pdf

Nominating and Corporate Governance Committee

The purpose of the Committee is to carry out the responsibilities delegated by the Board relating to the Company’s director nominations process and procedures, developing and maintaining the Company’s corporate governance policies and any related matters required by federal securities laws.

Charter of the Nominating and Corporate Governance Committee.pdf

Governance Documents

Strengthening the corporate governance system

  • Development of internal regulations and revision of guidelines for information management
  • Mandatory in-house training on safekeeping of personal information
  • Strengthening compliance checks in information management

SBC Medical Group Holdings is taking steps to prevent the occurrence of various risks that it faces in the course of its business activities, and to minimize and quickly resolve the damage caused by existing risks.

At SBC, we recognize compliance as an extremely important management policy. Compliance management is promoted through the development, operation, and supervision of the compliance system, as well as internal education thereof; the development and operation of internal regulations and rules concerning information management within the Group; and the reporting of pending issues and consultation services.

監査委員会

委員会の目的は、当社の会計および財務報告プロセスと当社の財務諸表の監査を監督することです。

委員会の主な役割は、財務報告および開示プロセスを監督することです。この義務を果たすために、委員会は、経営陣に会社の財務諸表の作成と正確性について、経営陣と会社の内部監査部門に会社の会計基準、財務報告手順、適用法規制への準拠を保証するための効果的な内部統制と手順を確立することについて、また会社の独立監査人に会社の財務諸表と会社の内部統制の有効性について、必要に応じて公平で入念な監査またはレビューについて、頼りにしています。委員会のメンバーは会社の従業員ではなく、監査の実施やその他の会計手順の実行について責任を負いません。

報酬委員会

委員会の目的は、役員報酬の検討および決定に関して取締役会から委任された責任を遂行することです。

指名およびコーポレートガバナンス委員会

委員会の目的は、当社の取締役指名プロセスおよび手順、当社のコーポレートガバナンスポリシーの策定および維持、および連邦証券法で要求される関連事項に関して取締役会から委任された責任を遂行することです。

ガバナンス

コーポレートガバナンス体制の強化

  • 情報管理に関する社内規定の整備およびガイドラインの改定
  • 個人情報の安全管理に関する社内研修の義務化
  • 情報管理におけるコンプライアンスチェックの強化

SBCメディカルグループホールディングスは、事業活動を行う上で直面するさまざまなリスクの発生を予防し、発生したリスクによって生じた損害を最小限にとどめ、早期に解決するための取り組みを行っています。

SBCでは、コンプライアンスを極めて重要な経営方針と認識しており、コンプライアンス体制の整備・運用・監督、社内教育、グループ内の情報管理に関する社内規程・ルールの整備・運用、懸案事項の報告・相談窓口の設置などを通じてコン​​プライアンス経営を推進しております。